Handelsbetingelser – Foodgear Shop

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

1. Personlige oplysninger / persondatapolitik


Første gang du køber en vare på Foodgear.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger vi registrerer, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via Foodgear.dk, sikrer vi, at det altid sker ved dit udtrykkelige samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor. Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger. Oplysninger videregives til tredje mand (Google) med det formål at forbedre oplevelsen hos foodgear.dk. 
Den dataansvarlige Foodgear.dk er direktør Steffen Bach.
Som registreret hos foodgear.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: (indsæt e-mailadresse).

Når du besøger Foodgear.dk, vil reklame cookies blive placeret på din computer, så vi kan forstå, hvad du er interesseret i. Vores reklame partner, AdRoll, hjælper os til at præsentere dig for retargeting reklamer på andre sites baseret på dine tidligere besøg hos med Foodgear.dk. Vores partnere indsamler ikke personlige oplysninger, såsom dit navn, e-mail-adresse, postadresse eller telefonnummer. Du kan besøge denne side (http://www.networkadvertising.org/choices/) for at fravælge AdRoll og deres partneres målrettet annoncering.

2. Bestilling af varer
Varer kan købes på Foodgear.dk. Erhvervsdrivende kan også henvende sig pr E-mail. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail kvittering/ bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud. 

3. Priser
Alle priser på Foodgear.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms, told og betalingskortgebyrer. Forsendelse sker gennem GLS Danmark og eventuelle omkostninger vil fremgå inden du afslutter din ordre.

4. Betalingsbetingelser
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, MasterCard og VISA. Når du bestiller en vare reserverer vi pengene på dit kort, og de vil først blive trukket når varen afsendes. Der tages ikke kortgebyr ved kortbetaling på Foodgear.dk
Betaling kan også ske med Bitcoin hvor vi benytter bitpay som gateway Betaling med Bitcoin er ikke omfattet af indsigelsesordningen.

5. Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail.

6. Ændring af ordre
Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at skrive en e-mail til Foodgear.dk. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret.

7. Garanti, risikoovergang og reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Medmindre bedre vilkår er anført ud for den enkelte vare, giver vi efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Når du vil reklamere over et produkt, skal du skrive en E-mail til Foodgear.dk Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere. Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er til stede.
Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os. Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

8. Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved butik@foodgear.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Foodgear i Torvehallerne

Torvehallerne H5-H6

Rømersgade 18
1362 København K

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

9. Forsendelse og levering
Som udgangspunkt sender Foodgear.dk varerne senest hverdagen efter varerne er bestilt. Leveringstiden er ca. 1-3 dage. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis vi ikke kan leve op til ovenstående. Vores leverancer sker i samarbejde med anerkendte transportører og servicepartnere. Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt og størrelse. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.

10. Varemodtagelse
Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte. Kontakt Foodgear.dk og meddel, at du har afvist varen. Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til Foodgear.dk. Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. e-mail straks efter modtagelse.

11. Fragt- / leveringsomkostninger
Fragtpriserne er inkl. transportforsikring i Danmark.

12. Transportskader
Vi opfordre til at alle transportskader skal meddeles inden for 4. arbejdsdage

13. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butik@foodgear.dk eller 70203221. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du kontakte

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

14. Erhvervskunder – B2B (Business to Business)
Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt. Foodgear.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.


Handelsbetingelserne er senest opdateret 21.11.2015


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Foodgear.dk
Rømersgade 18
1362 København k.
E-mail: butik@foodgear.dk




Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________



Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________



Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________



Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________



Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)